A Continental bemutatja a TS 870-et

  • Tekintettel a modern autĂłgumik teljesĂ­tmĂ©nyĂ©ben az elmĂşlt Ă©vekben bekövetkezett paramĂ©tereltolĂłdásokra, azt hihetnĂ©nk, hogy nincs sok lehetĹ‘sĂ©g a további javulásra. Pedig a Continental WinterContact TS 870 Ă©s WinterContact TS 870 P abroncsai Ă©ppen az ellenkezĹ‘jĂ©t bizonyĂ­tják: Az abroncstechnolĂłgiában mĂ©g mindig van lehetĹ‘sĂ©g kvantumugrásokra.
  • MĂ©g innovatĂ­vabb: továbbfejlesztett Cool Chili keverĂ©k Ă©s Ăşj futĂłfelĂĽlet-mintázat.
  • Biztonságosabb: kiemelkedĹ‘ tĂ©li teljesĂ­tmĂ©ny Ă©s kiválĂł nedves idĹ‘járási tulajdonságok
  • FenntarthatĂłbb: alacsonyabb gördĂĽlĂ©si ellenállás Ă©s jelentĹ‘sen megnövekedett futásteljesĂ­tmĂ©ny.

A WinterContact TS 870 – akár közĂ©pkategĂłriás autĂłkhoz is.

A WinterContact TS 870 a szaksajtó által nagyra értékelt, jól bevált WinterContact TS 860 utódja, és annak nyomdokain haladva a kiváló téli teljesítményt kiváló nedves időjárási tulajdonságokkal kombinálja.

A szaksajtĂł által nagyra Ă©rtĂ©kelt, jĂłl bevált WinterContact TS 860 utĂłdja követi annak nyomdokain: a kiválĂł tĂ©li teljesĂ­tmĂ©nyt kiválĂł nedves idĹ‘járási tulajdonságokkal kombinálja, miközben meggyĹ‘zĹ‘ ökolĂłgiai tulajdonságokkal is rendelkezik – pĂ©ldául a gördĂĽlĂ©si ellenállás további csökkenĂ©sĂ©vel Ă©s a futásteljesĂ­tmĂ©ny növekedĂ©sĂ©vel. Mindezek mellett a WinterContact TS 870 egy teljesen Ăşj termĂ©k, amelyet az alapoktĂłl kezdve Ăşjonnan fejlesztettek ki a konstrukciĂł, a futĂłfelĂĽlet mintázata Ă©s a keverĂ©k tekintetĂ©ben. Az eredmĂ©ny egy olyan modell, amely közvetlen összehasonlĂ­tásban három százalĂ©kkal rövidebb fĂ©kutat biztosĂ­t jĂ©gen Ă©s öt százalĂ©kkal jobb kezelhetĹ‘sĂ©get havon.

Az új WinterContact TS 870 emellett a havon való tapadás, a nedves időjárási tulajdonságok és a száraz úton való kezelhetőség terén is javulást kínál. Tekintettel az ellentmondásos célkitűzésekre, amelyekkel a fejlesztőmérnökök rendszeresen szembesülnek a biztonság szempontjából fontos tulajdonságok és a környezeti teljesítmény tekintetében, a mindkét területen elért előrelépés lenyűgöző: A futásteljesítmény tíz százalékos növekedése a gördülési ellenállás két százalékos csökkenésével párosul.

Ennek eredményeképpen ez az újdonság ismét azt a minden területen kivételesen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtja, amelyet a végfelhasználók már régóta elvárnak a Continental téli gumiabroncsaitól. A havon való fokozott tapadást az újonnan kifejlesztett 3D-s, egymásba illeszkedő lamellák biztosítják, amelyek a lehető legjobb szögben helyezkednek el a hóhoz való tapadáshoz. Ahogy a futófelületi blokkok mélyebbre ássák magukat a hóba, úgy tudnak hatékonyabban összekapcsolódni a hóval, hogy extra tapadást biztosítsanak. További biztonságot nyújtanak a mély lamellák, amelyek az átlós barázdákkal párhuzamosan helyezkednek el. Ezek a lamellák nagyszámú éllel rendelkeznek, lehetővé téve a dinamikus erők hatékonyabb átvitelét, és jó egyenes- és kanyartapadást biztosítanak a havas utakon.

A WinterContact TS 870-et olyan modellekhez fejlesztették ki, mint a VW up!, a VW Golf és a Citroën C4. A magasabb árfekvésű autók is, köztük a BMW 1-es és 3-as sorozat, biztonságosan közlekedhetnek a hideg évszakban a Continental új téli gumiabroncsával.

A fejlesztĹ‘k számára ennek a kialakĂ­tásnak az volt az egyik elĹ‘nye, hogy mĂ©g nagyobb hĂłzsebek kialakĂ­tását tette lehetĹ‘vĂ© a futĂłfelĂĽleten. Ezek megtelnek hĂłval, Ă©s mĂ©g jobb tapadást biztosĂ­tanak. Mert leegyszerűsĂ­tve, a legjobb tapadást havon nem az Ă©rintkezĂ©si felĂĽlet Ă©s a havas Ăşt közötti tapadás biztosĂ­tja, hanem a hĂł Ă©s a hĂł közötti tapadás. A hĂł a futĂłfelĂĽlet barázdáiba kerĂĽl, ahol tömörödik. Ez a gumiabroncsban lĂ©vĹ‘ tömörĂ­tett hĂł aztán összekapcsolĂłdik az Ăşton lĂ©vĹ‘ hĂłval. MinĂ©l jobban megtartják a futĂłfelĂĽlet barázdái a tömörĂ­tett havat, annál jobb a tapadás. A Continental itt alkalmazza a SnowCurve+ technolĂłgiát. Az ezzel a technolĂłgiával ellátott gumiabroncsok speciális barázdafalszerkezettel rendelkeznek, amely a futĂłfelĂĽlet több mint 1000 pontján kapcsolĂłdik a tömörĂ­tett hĂłhoz. Ez nagyobb tapadást biztosĂ­t, Ă©s jobban átadja a fĂ©kerĹ‘ket – kĂĽlönösen kanyarodáskor.

A csúszós téli utakon a fékút további csökkentése érdekében a Continental a WinterContact TS 870 érintkezési felületén a futófelületi blokkok számát akár tíz százalékkal is megnövelte. E blokkok élei és lamellái úgy működnek, mint a szélvédőtörlők, gyorsan szétoszlatják a hóolvadékot és jó tapadást biztosítanak a jeges felületeken.

A WinterContact TS 870 a V alakú futófelülettel rendelkezik, amelyet azóta számos abroncsgyártó átvett.

A WinterContact TS 870 az azóta számos abroncsgyártó által elfogadott V alakú futófelületi mintázattal rendelkezik. Az egyik szembetűnő újítás itt azonban az, hogy a V alakú fő barázdák egy hullámos középső barázda felé futnak, amely körbefut az abroncson, így a Continental új téli specialistája egészen másképp néz ki, mint a legtöbb versenytársáé. De ez még nem minden. A Hydro Grooves és a középső barázda kombinációjával a fejlesztők még gyorsabb vízkiszorítást értek el esőben való vezetéskor. Ez még hatékonyabb védelmet nyújt az aquaplaning ellen, és tovább javítja a fékezési teljesítményt nedves úton. A rövid féktávok elérését segíti az újonnan kifejlesztett futófelület-keverék is, amely az előző modellhez hasonlóan a Cool Chili névre hallgat. Speciális gyanták keverékével jobb tapadást és rövidebb fékutat biztosít nedves úton.

A gumiabroncs továbbfejlesztett környezetvédelmi tulajdonságainak titka mindenekelőtt a polimer-keverékben rejlik. Az optimalizált térhálósűrűség nagyobb rugalmasságot eredményez, javítva az abroncs és az út közötti kapcsolat minőségét. Ez csökkenti a kopást és növeli az abroncs futásteljesítményét. Ugyanakkor a Cool Chili keverék csökkenti a gördülési ellenállást, csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és így a CO2-kibocsátást is.

A WinterContact TS 870-et olyan modellekhez fejlesztettĂ©k ki, mint a VW up!, a VW Golf Ă©s a CitroĂ«n C4. A magasabb árfekvĂ©sű modellek is, beleĂ©rtve a BMW 1-es Ă©s 3-as sorozatot, biztonságosan közlekedhetnek a hideg Ă©vszakban a Continental Ăşj tĂ©li gumiabroncsával. A termĂ©kpaletta kezdetben 19 mĂ©retet tartalmaz 14-17 colos felnikre, 45 Ă©s 65 közötti mĂ©retarányokkal Ă©s 175 Ă©s 225 millimĂ©ter közötti szĂ©lessĂ©ggel – nĂ©melyik felni vĂ©dĹ‘bordával Ă©s/vagy nagyobb teherbĂ­rást jelzĹ‘ XL jelölĂ©ssel. JövĹ‘re a Continental további 45 mĂ©rettel bĹ‘vĂ­ti a kĂ­nálatot. Ezek a gumiabroncsok 240 km/h sebessĂ©gig engedĂ©lyezettek.

A WinterContact TS 870 P középkategóriás személygépkocsikhoz és SUV-khoz felfelé.

A Continental fokozatosan vezeti be a WinterContact TS 870 P-t a TS 850 P utĂłdjakĂ©nt. A “kistestvĂ©rĂ©hez” hasonlĂłan a WinterContact TS 870 P esetĂ©ben is továbbfejlesztett Cool Chili keverĂ©ket alkalmaz a Continental, Ă©s Hydro Groove-okat használ.

A Continental fokozatosan vezeti be a WinterContact TS 870 P-t, amely a WinterContact TS 870 P utĂłdja.
TS 850 P. A “kistestvĂ©rĂ©hez” hasonlĂłan a Continental a WinterContact TS 870 P esetĂ©ben is továbbfejlesztett Cool Chili keverĂ©ket Ă©s Hydro Groove-okat használ. Annak Ă©rdekĂ©ben, hogy a szĂ©lesebb abroncsokra szerelt vezetĹ‘k számára több biztonságot nyĂşjtson, a fejlesztĹ‘k Ăşgy döntöttek, hogy eltávolodnak a hagyományos V alakĂş futĂłfelĂĽlettĹ‘l. Ehelyett a WinterContact TS 870 P esetĂ©ben a Continental egy merevebb konstrukciĂł mellett döntött, amely a futĂłfelĂĽleti blokkok sorai között futĂł nĂ©gy nagy, kerĂĽleti barázdával rendelkezik. Ez az innovatĂ­v futĂłfelĂĽlet-szerkezet, amely nagyban kĂĽlönbözik elĹ‘djĂ©tĹ‘l, jelentĹ‘s elĹ‘nyöket kĂ­nál – kĂĽlönösen nedves Ăşton. Nagyon gyorsan kiszorĂ­tja a vizet az Ă©rintkezĂ©si felĂĽletrĹ‘l, ami jobb kezelhetĹ‘sĂ©get, rövidebb fĂ©kutat Ă©s hatĂ©kony vĂ©delmet eredmĂ©nyez az aquaplaning ellen.

Az abroncs bevált elĹ‘djĂ©hez kĂ©pest a fejlesztĹ‘k nĂ©gy százalĂ©kos javulást Ă©rtek el a nedves fĂ©kezĂ©sben Ă©s nyolc százalĂ©kos javulást az aquaplaning tulajdonságok terĂ©n – anĂ©lkĂĽl, hogy a teljesĂ­tmĂ©nye más tekintetben romlott volna. KĂĽlön emlĂ­tĂ©st Ă©rdemel a jĂ©gen valĂł fĂ©kezĂ©sben elĂ©rt öt százalĂ©kos, a száraz kezelhetĹ‘sĂ©gben elĂ©rt hat százalĂ©kos Ă©s a havon valĂł kezelhetĹ‘sĂ©gben elĂ©rt hat százalĂ©kos javulás. Ez az Ăşj Continental tĂ©li gumiabroncs meggyĹ‘zĹ‘ ökolĂłgiai tulajdonságokkal is rendelkezik: A gördĂĽlĂ©si ellenállás kĂ©t százalĂ©kos csökkenĂ©se 16 százalĂ©kos futásteljesĂ­tmĂ©ny-növekedĂ©ssel jár egyĂĽtt.

Annak érdekében, hogy a szélesebb gumiabroncsokra szerelt vezetők számára több biztonságot nyújtson, a fejlesztők úgy döntöttek, hogy a WinterContact TS 870 P esetében eltekintenek a hagyományos V alakú futófelülettől. Ehelyett a WinterContact TS 870 P esetében a Continental egy merevebb konstrukció mellett döntött, amely négy nagy, a futófelületi blokkok sorai között futó kerületi barázdával rendelkezik. Ez az innovatív futófelületi szerkezet nagyon gyorsan kiszorítja a vizet az érintkezési felületről.

A termĂ©kpaletta kezdetben 52 szemĂ©lyautĂł Ă©s SUV mĂ©retbĹ‘l áll, 16 Ă©s 21 colos felnikre, 35 Ă©s 65 közötti mĂ©retarányokkal, 205 Ă©s 255 millimĂ©ter közötti szĂ©lessĂ©gben – sok esetben a felni vĂ©dĹ‘bordájával Ă©s/vagy a nagyobb teherbĂ­rást jelzĹ‘ XL jelölĂ©ssel -, Ă©s 270 km/h sebessĂ©gig engedĂ©lyezett. Ez teszi a WinterContact TS 870 P-t ideális megoldássá a szedánok, SUV-k Ă©s sportkocsik, pĂ©ldául az Audi TT Ăşj gumiabroncsainak felszerelĂ©sekor. A gumiabroncs merev konstrukciĂłja miatt kiválĂł választás az elektromos meghajtásĂş, nehezebb modellekhez is.

A Continental eredetileg úgy tervezte, hogy ezt a két új téli gumiabroncsot külön-külön, egymás után dobja piacra. A WinterContact TS 870 termékbemutatóját már tavalyra bejelentették, de a COVID-19 járvány miatt 2021-re halasztották.

Continental WinterContact TS 870