Rendszeres sorozatunk részeként ma a nyári gumiabroncsok piacának egy másik újdonságát, a Continental PremiumContact termékcsalád régóta várt utódját vesszük szemügyre, amely immár a hetedik változatban jelent meg.
☰
Egy kis előzmény …
Az előző, hatodik verzió életciklusa meglehetősen hosszú volt – 2016-ban mutatták be, így hosszú 6 évig volt a piacon. Ennek ellenére ennyi év után is sikerült sikereket begyűjtenie az aktuális teszteken – például az ADAC 2023-as tesztjének 2. helyét. Egyébként összesen lenyűgöző, 36 tesztet tudhat magáénak a rendszerünk szerint. Az abroncsot a legtöbb tulajdonsága miatt dicsérték, az alacsony aquaplaning-határértékek és a késleltetett kormányreakció gyakran említett kisebb hiányosságok voltak.
Az új PremiumContact 7 éppen ezeket a hiányosságokat orvosolja, és bár az aquaplaning még mindig az abroncs egyik gyengébb pontja, ez csak egy kisebb hiba. De ahol az újdonság a legjobban hatott, az a már említett késleltetett kormányreakció, vagy inkább maga az abroncs sportossága. A hatodik generáció méltán hibáztatható ezért, annak ellenére, hogy a PremiumContact termékcsalád a Touring kategóriában szerepel, nem pedig az UHP-ban (és a Continental jelenleg nem kínál UHP abroncsokat). A PremiumContact 7 azonban már semmilyen szempontból nem kifogásolható. Osztályához képest meglepően sportos vezethetőséget kínál, részben felveszi a versenyt a SportContact termékcsaláddal.

Új nyári gumiabroncs sportos, dinamikus menettulajdonságokkal, precíz kormányzással, jó teljesítménnyel és gazdaságossággal.
– Autobild 2023, 225/45 R18
PremiumContact a Continental modellkínálatában
De nézzük meg, hogy a PremiumContact hol illeszkedik a Continental modellpalettájába. A német gyártó jelenleg a következő főbb nyári gumiabroncs-modelleket kínálja személygépkocsikra: EcoContact 6, UltraContact, PremiumContact 7 és SportContact 7. Míg az EcoContact és az UltraContact elsősorban a futásteljesítményre és az üzemanyag-takarékosságra összpontosít, és elsősorban biztonságos vezetési tulajdonságokat kínál a kisebb teljesítményű autók számára (bár az UltraContact a nagyobb teljesítményű autóknak is szól, és akár 300 km/órás sebességig elérhető változatban is), addig a PremiumContact 7 már nagyobb hangsúlyt fektet a vezetési élvezetre. De ha hosszabb időn keresztül kifejezetten sportos teljesítményre vágyik, akkor ott van a SportContact 7, amely ideális kompromisszumot jelent az éles vezetés és a mindennapi használhatóság között.

Alkalmazott technológia
De természetesen a PremiumContact termékcsaládnak nem csak a sportos vezetésről kell szólnia – és nem is az. Erősségei különösen a vezethetőség, a hatékonyság és a kényelem ideális keverékében rejlenek. Ez az alkalmazkodóképesség elsősorban az innovatív RedChili keveréknek köszönhető, amely széles hőmérsékleti tartományban optimalizálja a teljesítményt. Ez alacsony hőmérsékleten is magas tapadást biztosít, bemelegedési fázis nélkül, ami előnyös az átmeneti tavaszi és őszi hónapokban, csökkentve az abroncscserék gyakoriságát és az ezzel járó költségeket. Emellett a gumiabroncs adaptív futófelületi kialakítása nagyobb stabilitást és menetkomfortot biztosít nedves és száraz úton, csökkentve a vezető fáradtságát és javítva az általános vezetési élményt. Emellett a gumiabroncs nagyobb futásteljesítményt kínál, amelyet összesen 150 000 kilométeres vezetési teszteken teszteltek és optimalizáltak, ami tíz százalékos futásteljesítmény-növekedést eredményezett az elődjéhez, a PC6-hoz képest.

A PremiumContact 7 a gumiabroncsteszteken
De nézzük a teszteredményeket – eddig 3 van. A “legrosszabb” helyezést az új abroncs az Autobild tesztjén érte el 225/45 R17-es méretben, ahol a harmadik helyen végzett, megelőzve a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 és a Michelin Pilot Sport 5 abroncsokat. Míg a PC7 nedves úton könnyedén tartotta velük a lépést, száraz úton pedig legalább a Michelinhez hasonlóan (a Goodyear mindkettőjüket megelőzte a kiváló száraz kezelhetőségének, fékútjának és kényelmének köszönhetően), a végső harmadik helyet a teszt gazdaságossági része pecsételte meg, amely a végső értékelés 1/3-át adja. Itt az Autobild a teljes pontszám 60%-át a futásteljesítménynek, további 20%-át pedig az ár/teljesítmény aránynak adja, amely közvetlenül a futásteljesítményhez van kötve. És ez az a pont, ahol a PremiumContact 7 tervezett futásteljesítménye, amely az Autobild szerint 51 600 km, elmarad a Michelin 55 600 km-es és a Goodyear lenyűgöző 63 200 km-es futásteljesítményétől, amely egyben a három gumiabroncs közül a legolcsóbb is. Még így is ez a három abroncs a legnagyobb futásteljesítményű a tesztben; összehasonlításképpen a következő újdonság, a Bridgestone Turanza 6 alig több mint 40 000 km-es futásteljesítményt tud felmutatni.
A következő tesztet a TyreReviews.com végezte, ezúttal a nagyon népszerű kisebb, 205/55 R16-os méretben. Ott a PremiumContact 7 nyert, azonban éppen a kisebb méret miatt ezúttal nem volt mellette újdonság a konkurencia részéről, amely az Autobild tesztjén a győzelmet szerezte meg. A Goodyear az EfficientGrip Performance-t, a Michelin pedig a Primacy 4+-t kínálja ebben a méretben, mindkettő inkább a gazdaságos üzemeltetést, mint a sportos kezelhetőséget célozza. De a Continental stratégiája, miszerint egy futófelületi mintázatot kínál a legkülönbözőbb autókategóriákhoz, kifizetődő. Az R16-tól R21-ig számos méretben kapható.
Értékelés és verseny
Még várunk további tesztekre, de a rendelkezésre álló tesztek alapján már látjuk, hogy kinek való az abroncs – a kezelhetőség, a sportosság, a futásteljesítmény és a kényelem ideális keveréke. Aki a gyakoribb sportos vezetést kedveli, annak talán az új SportContact 7 is jobb modell, de ismétlem, UUHP abroncs létére eléggé a kényelemre koncentrálnak, így nem különbözik annyira a PremiumContact 7-től, mint ahogy az osztályba sorolása sugallja.
Attól is függ, hogy milyen méretben választja az abroncsot – míg az R16-osok között mindenképpen a sportosabb abroncsok közé tartozik, az R19-esek között inkább a komfortosabbak közé. Fő versenytársai közé tartozik a már említett Michelin Pilot Sport 5 és Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, de ugyanettől a gyártótól a Bridgestone Potenza Sport vagy a Turanza 6 is.