ADAC 2024 nyári gumiabroncsteszt: A kis SUV-ok legjobb választásai a fenntarthatóságra fókuszálva

Az ADAC 2024-es nyári gumiabroncstesztje 16 korabeli, 215/55 R17 méretű modellt vizsgált szigorúan, a kis SUV-kat és az alsó-középkategóriás járműveket célozva. Ez a részletes vizsgálat általánosságban pozitív általános ítéletet hozott, bár néhány gumiabroncs kisebb gyengeségeket mutatott, ami indokolta az egyes pontszámok alaposabb vizsgálatát. Emellett az új módszertan nagyobb hangsúlyt fektet az ökológiára és a fenntarthatóságra.

Elsők: Conti, Michelin és Kumho

Az idei teszt a Continental, a Michelin és egészen meglepő módon a Kumho abroncsait emelte ki a legjobbak közül. Mindhárom gumiabroncs nagyszerű vezetési biztonságot és környezeti hatásokat kínál, amelyek az ADAC tesztjeinek új fő kritériumai. Míg a Continental PremiumContact 7 összességében a legjobb a vezetésbiztonság terén, a Michelin Primacy 4+ a legjobb környezeti hatások (csak a Goodyear EG Performance 2 előzi meg) és a kedvező vezetésbiztonság kombinációjában. És ugyanez a helyzet az olcsóbb Kumho Ecsta HS52 esetében is, amelynek a tesztelt abroncsok közül a leghosszabb tervezett futásteljesítményt kellene elérnie. Az első három abroncs mindegyike a “jó” minősítést kapta – a következő tizenkét abroncsot “kielégítő” minősítéssel értékelték. A Vredestein Ultrac megfelelő minősítést kapott rövid futásteljesítménye miatt, ami ma már fontos kritériumnak számít, mivel a teljes értékelés környezetvédelmi részének 40%-át teszi ki. Ez a szempont kiemeli, hogy a gumiabroncsok kiválasztásakor fontos figyelembe venni az egyéni vezetési szokásokat és preferenciákat.

A teszt győztese, a Continental PremiumContact 7

Egyéb említésre méltó eredmények és teljesítményük

A Debica, a Dunlop, a Bridgestone, a Hankook és a Fulda gumiabroncsai, amelyek éppen csak lemaradtak a “jó” minősítésről, dicséretes teljesítményt nyújtottak, kisebb hiányosságokkal a nedves körülmények vagy a környezeti hatások terén, kiemelve ennek az átfogó tesztnek az árnyalt eredményeit. A legnagyobb meglepetés, hogy a Bridgestone Turanza 6, a Hankook Ventus Prime 4 és a Goodyear EfficientGrip Performance meglehetősen sok pontot hagyott ki a teszt vezetési teljesítményre vonatkozó részében, ami más tesztekben általában nem jellemző, ahol ezek az abroncsok meglehetősen jól teljesítenek. A probléma ebben az esetben az, hogy még a vezetési teljesítmény szekcióban is nagy súlyt kap a menetkomfort, ahol mindhárom abroncsnak problémái voltak, ami jelentősen befolyásolja a végső pontszámot. A Turanza 6 például a legjobb aquaplaning-ellenállással, az EG Performance pedig az egyik legjobb szárazfékezéssel rendelkezett. Ennek ellenére a győztes Continental sokkal jobban vegyíti az összes vizsgált kritériumot.

A legjobb környezeti hatású gumiabroncs – a Michelin Primacy 4+.

Betekintés az ADAC tesztkritériumaiba

Az ADAC 2023 óta kifinomult tesztelési módszertana a fenntarthatóságot a hagyományos tényezők, például a vezetési és biztonsági teljesítmény, a kényelem és a gazdaságosság mellett foglalja magában. Az értékelés most már jelentősen súlyozza a száraz és nedves úton való közlekedésbiztonságot (70%) és a környezeti hatásokat (30%), beleértve a kopást, az üzemanyag-fogyasztást, a zajt, a gumiabroncs tömegét, a kopótömeget és a szennyezőanyag-tartalmat.

Az ADAC vizsgálati kritériumai úgy fejlődtek, hogy a biztonság és a gazdaságosság mellett a környezeti fenntarthatóságra is hangsúlyt fektetnek, ami a gumiabroncsok teljesítményének a modern mobilitási környezetben történő értékelésének átfogó megközelítését tükrözi. Ez az elmozdulás hangsúlyozza, hogy a különböző felhasználói igények és környezetvédelmi megfontolások kielégítése érdekében a gumiabroncsok kiválasztásakor egyre fontosabbá válik a különböző tényezők figyelembevétele. Ennek ellenére a tesztek eredményeit az Ön egyéni igényeihez kell igazítani, mivel a végső értékeléseket nagymértékben befolyásolja a gumiabroncs környezeti hatása, amelyet egyesek nem tarthatnak olyan fontosnak.

A teszt teljes eredménye itt található ->