Az Autobild SportsCars 8 abroncsot tesztelt a 245/35 R19 méretben.

Sok tesztet végezve a fenntarthatóságra és az elektromos járművekre összpontosítva, most egy “régi iskolás” abroncstesztet készítettünk, amelynek középpontjában a sportos vezetés és a biztonság áll. A kiindulási mezőben ott vannak a szokásos sportos prémium modellek, valamint néhány olcsóbb modell és még 2 kínai abroncs is, hogy a teljes képet megkapjuk.

A teszt egy Audi TT-n készült, de az eredmények nagyon hasonlóak lesznek minden olyan abroncs esetében, amelynek szélessége 245 és 235 mm között van. A nyertes a nagyszerű Continental SportContact 7 (★100), amely csak a gördülési ellenállás és a kényelem szempontjából mutatott gyengeségeket a teszt során. A második helyezett a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (★93) lett, a harmadik pedig a Pirelli P Zero PZ4.

Érdekes megállapítások a tesztből:

1. Nagy Teljesítménybeli Különbségek a Nedves Fékezésben

• A legjobb és legrosszabb abroncs közötti különbség a nedves fékezés során közel 30 méter-re nyúlt (100 km/h-ról). Ez hatalmas biztonsági sávot jelent – elegendő ahhoz, hogy különbséget tegyen egy majdnem szerencsétlenség és egy komoly ütközés között.

• A Double Coin abroncs negatív irányban kitűnt a leghosszabb nedves féktávval (majdnem 70 méter), ami valódi kockázati tényezőt jelent nedves körülmények között.

2. Költséghatékony Abroncs Meglepetések

• Nem minden költséghatékony abroncs teljesített egyformán rosszul. A Triangle Effexsport TH202 meglepően jó aquaplaning-ellenállást mutatott, még néhány prémium márkát is megelőzött ezen a specifikus teszten.

• Azonban ugyanaz a Triangle modell jelentősen lemaradt a nedves fékezésben, ahol több mint tíz extra méterre volt szüksége az éllovasokhoz képest. Tehát míg a költséghatékony abroncsok időnként jól teljesíthetnek egy kategóriában, másokban még mindig rosszul állhatnak.

3. Prémium Márkák Még Mindig Dominálnak Összességében

• A Continental SportContact 7 (★100) állt az élen extrém következetes tapadásával mind nedves, mind száraz felületen. Érdekes, hogy a Continental futófelület némi kopást („chunking”) mutatott öt-hat intenzív kör után, de az összteljesítmény a legjobbak közé tartozott.

4. Aquaplaning vs. Kanyarodási Tapadás

• Lehet, hogy azt gondolod, hogy egy aquaplaning-ellenálló abroncs a nedves kezelhetőséget is jól teljesíti, de ez nem mindig így van. Néhány abroncs (mint a költséghatékonyabb Triangle) képes hatékonyan elvezetni a vizet egyenes vonalban, de kanyarokban nem nyújt elegendő oldaltapadást.

5. Gördülési Ellenállás Fontossága

• A Firestone bizonyult a legnagyobb üzemanyag-megtakarítónak, a legalacsonyabb gördülési ellenállással a csoportban. A legmagasabban gördülési ellenállású abronccsal (Triangle) összehasonlítva, a Firestone körülbelül öt százalékos üzemanyag-megtakarítást jelenthet. Gyakori vezetők számára ez észrevehető különbséget eredményezhet idővel.

6. Zajszintek Nem Mindig Állnak Összefüggésben a Teljesítménnyel

• A teszt mind a belső érzékelést, mind az áthaladási zajt (dB) mérte. Érdekes módon a Goodyear nagyon jól szerepelt a csendes működésben, mégis az egyik legjobbnak bizonyult a teljesítmény tekintetében.

• A Double Coin kívülről csendes volt (a legkisebb mért áthaladási zaj), de megbukott a kritikus biztonsági területeken, így a csend nem feltétlenül jelenti a minőséget.