Barum Polaris 6: új, olcsó téli gumiabroncs – jellemzők, mit várhatunk a tesztekben

A 2024-es szezon új abroncsait tárgyaló sorozatunkban most az olcsó abroncsok szegmensére térünk rá, amelyet gyakran az ázsiai gyártók uralnak. Ma azonban egy európai modell kerül reflektorfénybe, méghozzá a Cseh Köztársaságból: a Barum Polaris sorozat hatodik modellje.

Generációs számozás: Közelebbről

Bár a Barum Polaris 6-ot hatodik modellként emlegetik, a számozás kissé félrevezető lehet. A 2018-ban bemutatott ötödik modell ugyanis a Polaris 3-at követte, kihagyva egy számot. Gyakorlatilag a Polaris 6 így az ötödik generáció, de ettől függetlenül már nagyon várták. A várakozás részben annak köszönhető, hogy a Barum régóta kapcsolatban áll a Continental csoporttal, így a fejlett technológiákból részesülhet, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Kleber a Michelintől.

Kialakítás és futófelületi jellemzők

A Barum Polaris 6 kialakítása egyértelműen eltér a korábbi Polaris 5 generációtól, ehelyett nagyon hasonlít a legújabb Continental TS téli gumiabroncsokra, amelyeket szintén túlnyomórészt Csehországban gyártanak. Az új modell “V” alakú futófelületi mintázattal rendelkezik, amelyet a havas körülmények között nyújtott teljesítményre optimalizáltak. Emellett a gumiabroncs keverékét is frissítették, hogy alacsonyabb gördülési ellenállást és nagyobb tartósságot kínáljon, így “EV-kész”.

Barum Polaris 5 vs. Continental WinterContact TS860 vs. Barum Polaris 6

Teljesítményjavulások

A Barum részletes összehasonlítást nyújtott az előző generációval, amely jelentős javulást mutat:

  • A tartósság 8%-kal nőtt.
  • A gördülési ellenállás és a zajcsökkentés egyaránt 3%-kal javult.
  • A hótűrés 2%-kal javult, míg a nedves és száraz teljesítmény 100%-os maradt.

Előző generáció

Barum Polaris 5

Barum Polaris 5

★★★☆☆ 3.2/5

Méretek: 135/35R13 - 255/80R19

Méretek száma: 68

Tesztek száma: 5

További részletek ...

Az előző generáció felülvizsgálata: Erősségek és gyengeségek

Visszatekintve a Polaris 5-re, leginkább alacsony üzemanyag-fogyasztását és hosszú élettartamát dicsérték, és már akkor is szilárd teljesítményt nyújtott havon. Az új modell továbbfejlesztéseivel a Polaris 6 még inkább kiemelkedőnek kell lennie, mint hóra specializálódott gumiabroncs.

A Polaris 5-öt azonban kritika érte a nedves úton való viselkedése miatt, ahol hajlamos volt alulkormányzottságra és túlkormányzottságra. A Polaris 6 sajtóközleménye nem említi a nedves úton való teljesítményt érintő konkrét fejlesztéseket, de az újratervezett futófelület miatt valószínű, hogy az új modell másképp fog viselkedni. Meg kell várnunk a teszteket, hogy megerősítsük a változásokat. Ezenkívül az előző generációt kritizálták a kormányzás reakciójának és pontosságának hiánya miatt száraz úton, ez a terület szintén tesztelést igényel az új modell esetében.

Elérhetőség és ár

A Barum Polaris 6 20 méretben kapható, R15 és R19 között. Az EU-címkék alapján a nedves tapadásra egységesen C, az üzemanyag-hatékonyságra pedig B/C/D minősítést kap, a keskenyebb méretek jobb üzemanyag-hatékonysági értékelést kapnak. Az új modell átlagosan 20%-kal drágább, mint az előző, de érdemes megjegyezni, hogy a két generáció között minimális átfedés van a mérettartományban.