A 2024-es szezon új abroncsait tárgyaló sorozatunkban most az olcsó abroncsok szegmensére térünk rá, amelyet gyakran az ázsiai gyártók uralnak. Ma azonban egy európai modell kerül reflektorfénybe, méghozzá a Cseh Köztársaságból: a Barum Polaris sorozat hatodik modellje.
☰
Generációs számozás: Közelebbről
Bár a Barum Polaris 6-ot hatodik modellként emlegetik, a számozás kissé félrevezető lehet. A 2018-ban bemutatott ötödik modell ugyanis a Polaris 3-at követte, kihagyva egy számot. Gyakorlatilag a Polaris 6 így az ötödik generáció, de ettől függetlenül már nagyon várták. A várakozás részben annak köszönhető, hogy a Barum régóta kapcsolatban áll a Continental csoporttal, így a fejlett technológiákból részesülhet, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Kleber a Michelintől.
Kialakítás és futófelületi jellemzők
A Barum Polaris 6 kialakítása egyértelműen eltér a korábbi Polaris 5 generációtól, ehelyett nagyon hasonlít a legújabb Continental TS téli gumiabroncsokra, amelyeket szintén túlnyomórészt Csehországban gyártanak. Az új modell “V” alakú futófelületi mintázattal rendelkezik, amelyet a havas körülmények között nyújtott teljesítményre optimalizáltak. Emellett a gumiabroncs keverékét is frissítették, hogy alacsonyabb gördülési ellenállást és nagyobb tartósságot kínáljon, így “EV-kész”.
Teljesítményjavulások
A Barum részletes összehasonlítást nyújtott az előző generációval, amely jelentős javulást mutat:
- A tartósság 8%-kal nőtt.
- A gördülési ellenállás és a zajcsökkentés egyaránt 3%-kal javult.
- A hótűrés 2%-kal javult, míg a nedves és száraz teljesítmény 100%-os maradt.
Előző generáció
Barum Polaris 5
Méretek: 135/35R13 - 255/80R19
Méretek száma: 68
Tesztek száma: 5
További részletek ...Az előző generáció felülvizsgálata: Erősségek és gyengeségek
Visszatekintve a Polaris 5-re, leginkább alacsony üzemanyag-fogyasztását és hosszú élettartamát dicsérték, és már akkor is szilárd teljesítményt nyújtott havon. Az új modell továbbfejlesztéseivel a Polaris 6 még inkább kiemelkedőnek kell lennie, mint hóra specializálódott gumiabroncs.
A Polaris 5-öt azonban kritika érte a nedves úton való viselkedése miatt, ahol hajlamos volt alulkormányzottságra és túlkormányzottságra. A Polaris 6 sajtóközleménye nem említi a nedves úton való teljesítményt érintő konkrét fejlesztéseket, de az újratervezett futófelület miatt valószínű, hogy az új modell másképp fog viselkedni. Meg kell várnunk a teszteket, hogy megerősítsük a változásokat. Ezenkívül az előző generációt kritizálták a kormányzás reakciójának és pontosságának hiánya miatt száraz úton, ez a terület szintén tesztelést igényel az új modell esetében.
Elérhetőség és ár
A Barum Polaris 6 20 méretben kapható, R15 és R19 között. Az EU-címkék alapján a nedves tapadásra egységesen C, az üzemanyag-hatékonyságra pedig B/C/D minősítést kap, a keskenyebb méretek jobb üzemanyag-hatékonysági értékelést kapnak. Az új modell átlagosan 20%-kal drágább, mint az előző, de érdemes megjegyezni, hogy a két generáció között minimális átfedés van a mérettartományban.