Az előző cikkben a Continental új téli gumiabroncsát vizsgáltuk meg a teljesítményautókhoz, most pedig merüljünk el egy másik prémium gyártóban, a Michelinben. Ezúttal azonban egy mainstreamebb modellt vizsgálunk meg, amelyet a piacon lévő járművek többségére terveztek. A 2019-ben bemutatott 6. modellre épül, és figyelemre méltó fejlesztéseket kínál: 6%-kal jobb fékezést havon, 1,5%-kal gyorsabb gyorsulást havon, és 9%-kal kisebb gördülési ellenállást, ami közvetlen hatással lesz az elektromos járművek hatótávolságára.
Ebben az új generációban a Michelin továbbra is az irányított V-alakú futófelületi mintázatra támaszkodik, hasonlóan a népszerű egész évben használható modelljükhöz, a CrossClimate 2-höz. Az új téli gumiabroncs azonban nemcsak a CrossClimate-hez, hanem elődjéhez képest is több lamellával büszkélkedhet.
Ami igazán egyedivé teszi a Michelin abroncsokat, az a futófelületük fejlődő kialakítása. Ahogy a gumiabroncs kopik, a lamellák kitágulnak, hogy még csökkentett profilmélység mellett is megmaradjon az optimális tapadás. Ezt az Evolving Tread Pattern néven ismert technológiát mindenképpen érdemes figyelembe venni, mivel a legtöbb teszt csak az új abroncsokat értékeli, és nem veszi figyelembe a gumiabroncs teljes élettartama alatt nyújtott teljesítményt. A Michelin még teszteket is végeztetett annak bizonyítására, hogy az Alpin 7 még kopott állapotban is megfelel az EU nedves tapadási szabványainak.
Most pedig nézzük meg, mit mutattak ki a tesztek az Alpin 6-ról, és mit várhatunk az új modelltől. A nedves úton való viselkedést gyakran említették gyenge pontként, ami várhatóan javulni fog az új változatban a vizet hatékonyabban elvezető, módosított futófelület-kialakítás révén. Más szempontokkal ellentétben azonban a Michelin nem szolgáltatott mérési adatokat ennek az állításnak az alátámasztására.
Az előző modell másik gyakran említett hibája a hófékezés volt, amely, mint korábban megjegyeztük, 6%-kal javult. Bár ez nem hangzik jelentősnek, a modern téli gumiknál már kis javulás is érezhető különbséget jelenthet. A nagy sebességű kezelhetőséget is kritizálták, de itt nem számítunk nagy javulásra, mivel az Alpin 7 nem erre összpontosít elsősorban. Ehelyett a nagy sebességű teljesítmény inkább a Pilot Alpin 5 teljesítményorientált modelljéhez igazodik.
Végül a magas gördülési ellenállás is aggodalomra adott okot, de ezen a téren jelentős javulás történt, különösen az elektromos járművek (EV-k) és hibridek befogadására. Ez egyre fontosabb a teszteredmények szempontjából, mivel a hangsúly egyre inkább a hatékonyság és a fenntarthatóság felé tolódik.
Kíváncsian várjuk az Alpin 7 első téli tesztjeit, különösen azért, mert míg a Pilot Alpin 5 a téli gumiabroncsok listájának élén áll, az Alpin 6 nem ért el hasonló sikereket, és még a top 10-be sem került be. Ez elsősorban azért van így, mert a prémiumnál magasabb árát nem indokolta a teljesítménye. Bízunk benne, hogy az Alpin 7 változtatni fog ezen, mivel a Michelin komoly eredményeket tud felmutatni az innovációk terén.