Lehet, hogy az időjárás még nem mutatja, de egy hónap múlva valószínűleg elkezdünk téli gumikra váltani. Legutóbbi cikkünkben felelevenítettük a tavalyi teszteket, a következőkben pedig bemutatunk néhány új modellt, amelyek várhatóan idén kerülnek tesztelésre. Ma a Continental első új téli modelljét nézzük meg, amelyet valószínűleg tesztelés közben láthatunk majd.
A Continental az idei szezonban egyszerűsített elnevezési rendszert vezetett be abroncsainál, búcsút intve az évtizedes “TS” elnevezésnek (mint például a TS870). Az új elnevezés hasonló ahhoz, amit a Michelin használ az elmúlt években, és most a Bridgestone is átvett, ami azt mutatja, hogy a gumiabroncsgyártók rájöttek, hogy a bonyolult elnevezések nem vonzzák a vásárlókat.
Ez az új modell valószínűleg a ContiWinterContact TS 870P-t váltja fel, és a nagy teljesítményű autókat célozza meg, R19-től R22-ig terjedő méretekkel. A sajtóközleményben a Continental olyan modelleket említett, mint az Audi RS3, a Bentley Continental GT, a BMW i7, a Mercedes GT 63 és EQS 53, valamint a Rolls-Royce Cullinan. Az, hogy benzines és teljesen elektromos járművek is szerepelnek a listán, nem véletlen – a gyártók komolyan veszik az elektromos mobilitás irányába mutató trendet. A prémium abroncsoktól elvárt nagyszerű vezetési teljesítmény mellett a gördülési ellenállás csökkentésére is nagy hangsúlyt fektetnek a hatótávolság maximalizálása érdekében, ami különösen fontos a téli abroncsok esetében, mivel a téli hatótávolságot gyakran említik az elektromos járművek hátrányaként.
A Continental máris erős eladásokról számol be a 8S kapcsán, ami nem meglepő. A teljesítményautók tulajdonosai, akik egész évben vezetnek, a legújabb technológiát akarják, hogy drága járműveik biztonságban legyenek, miközben a vezetés élménye is megmarad. A Continental téli gumiabroncsok arról ismertek, hogy tökéletes egyensúlyt kínálnak a havas, nedves és száraz teljesítmény között.
A Continental új gumiabroncsa az EU címkén “B” minősítést érdemel a gördülési ellenállás tekintetében, ami egy téli gumiabroncs esetében lenyűgöző. Ugyanezt a minősítést kapta a nedves tapadás tekintetében is, ami természetesen nem rossz. Ezek a minősítések valószínűleg a Continental által alkalmazott innovatív technológiáknak köszönhetőek, mint például a multifunkcionális irányított futófelületi kialakítás, amely maximális tapadást biztosít nedves és száraz körülmények között egyaránt. Az abroncs nagy teljesítményű járművekre való összpontosítása a sebességindexében is megmutatkozik, egyes változatok akár 270 km/h-s sebességet is lehetővé tesznek.
A Continental nagyon dicséri ezt az új modellt, és kíváncsian várjuk, hogyan teljesít a teszteken. az előző generációval kapcsolatos kritikák elsősorban a kormányzás pontosságára és a száraz úton való visszajelzésre összpontosítottak, olyan területekre, ahol a Michelin Pilot Alpin 5 jobban teljesített. Néhány teszteredmény hátrányként említette az alacsonyabb futásteljesítményt is. Bár a Continental a sajtóközleményben nem említette külön a javulást ezek közül egyiknél sem, az alacsonyabb gördülési ellenállás jobb futásteljesítményt jelenthet. Már nem kell sokat várnunk, hogy kiderüljön, mivel az első tesztek a jövő hónapban fognak megjelenni.