Az Autobild 54 téli gumiabroncs féktávolságát tesztelte, a Bridgestone, a Michelin, a Goodyear és a Kleber a legjobbak között volt.

Az Autobild magazin éves téli tesztje 54 gumiabroncs futófelületét vizsgálta, mind nedves úton, 80 km/h sebességről fékezve, mind hóban, 50 km/h sebességről fékezve. Az eredmény egy egyedülálló áttekintés olyan modellekről, amelyekkel általában nem találkoznánk a tesztekben. Nézzük tehát a 2023-as év legösszetettebb gumiabroncstesztjét.

Ismét a Bridgestone LM-005-ös modellje volt a legsikeresebb, amely az idei első ACE/ARBÖ/GTÜ teszthez hasonlóan az abszolút legjobb vizes teljesítményével győzött. Ezúttal azonban csak a féktávolságról volt szó, de láthatunk majd egy teljes tesztet, amelyre a legjobb 20 gumiabroncsot léptették elő. A második helyen a Michelin Pilot Alpin 5-öt találjuk, amely szintén díjat díjra díjra gyűjt, és helyezése nem meglepő. A harmadik helyen aztán a Goodyear újdonsága, a Goodyear Ultragrip Performance 3 áll, amelyre nagyon kíváncsian várjuk a végső tesztet, mivel még nincsenek róla más vezetési adataink.

De aztán érdekes lesz – a hetedik helyezett, immár legendás ContiWinterContact TS870P előtt három olcsóbb abroncs áll: a Kleber Krisalp HP3, ikertestvére, a szinte azonos értékekkel rendelkező BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 és a tavalyi újdonság, a Firestone Winterhawk 4. Ez a gumiabroncsok közül az első három van a listán. A Kleberről és a BF Goodrichről már több éves tesztelés után tudjuk, hogy nagyon erősek a hóban, beleértve a féktávot is, így ez a teszt illik hozzájuk. Ezek az általam nagyon gyakran ajánlott téli gumiabroncs modellek, és úgy gondolom, hogy a végső tesztben is megerősítik majd pozíciójukat. A Firestone Winterhawk 3 helyezése is kellemes meglepetés, mégpedig azért, mert kellemes kontrasztot alkot a már említett Kleberrel és BFGoodrich-kal szemben. Sőt, nedves úton egy kicsit erősebb, ami szintén biztosan megtalálja majd a vásárlóit. Sorrendben ezután következik a Hankook, a Pirelli és a Laufenn.

De vessünk egy gyors pillantást azokra az abroncsokra is, amelyek kissé cserbenhagytak minket – nevezetesen a Dunlop Winter Sport 5-re, amely 2015 óta van a piacon, és már nagyon rászorul egy frissítésre – a Barum Polaris 5 is megelőzi, mögötte pedig a Viking zárkózik fel. Még rosszabbul áll a Vredestein Wintrac Pro, amely a 17. helyről éppenhogy lemaradt a végső kiválasztásról, de amelyben az abroncsoknak esélyük lesz bizonyítani különböző kvalitásaikat. Nem fogjuk viszont látni a viszonylag népszerű olcsóbb Kumho WinterCraft WP52-t, a Yokohama BluEarth-Winter V906-ot, a Nexen WinGuard Sport 2 WU7-et, a Giti Gitiwinter W2-t, amelyek a 25-28. helyig jutottak, valamint a Nankang Winter Activa SV-3-at sem, amely a 35. helyig jutott. Misto. A Tomket Snowroad PRO 3 is lesújtó eredményeket ért el, egészen az 51. helyig jutott.

Az Autobild utolsó tesztje hamarosan megjelenik, és nagyon kíváncsiak vagyunk az eredményekre – nagy reményeket fűzünk a Goodyear új abroncsához, és még nincs túl sok tesztünk az ígéretes Firestone Winterhawk 4-ről, amely a takarékosabb autósok számára lehet egy életképes opció. Ugyanakkor sok nagyon olcsó opció is bekerült a végső válogatásba, amelyek más tesztekben nem kaptak helyet, így meglátjuk, hogy van-e olyan csodagumi, amely úgy kíméli a pénztárcát, hogy közben biztonságos téli teljesítményt nyújt.

Az 54 gumiabroncs teljes féktáv-tesztjének eredményei itt ->