Téli gumiabroncs tesztek 2024 – mire számíthatunk?

Senki sem szereti hallani, de a nyár a végéhez közeledik, és a hidegebb hónapok közeledtével lassan a téli gumiabroncsok is a beszélgetés részévé válnak. Mint minden évben, most is figyelemmel kísérjük az összes professzionális gumiabroncstesztet, hogy segítsünk eligazodni a piacon, és túlfizetés nélkül kiválaszthassa a legjobb opciót autójához. Mivel augusztus végén írjuk ezt a cikket, még túl korai lenne az idei szezon tesztjeihez, de megnézzük a legfrissebb elérhető tesztek eredményeit, megnézzük, hogy vannak-e idén újdonságok, és megpróbáljuk megjósolni, hogy a korábbi modellek alapján hogyan fognak helytállni. Szóval, merüljünk bele a témába.

GoodYear UltraGrip Performance 3 – a tavalyi év újonca

Kezdjük az új gumikkal – az UltraGrip Performance 3 tavaly mutatkozott be, és akkor is sikerült szerepelnie a tesztekben, így már tudjuk, hogyan viszonyul a piacon lévő többi abroncshoz – és ez jó. Összesen 7 tesztünk van, amelyek közül egyet megnyert, majd a második és az ötödik hely között ingadozva a legjobbak közé került. A tesztek mindegyike R17-es és nagyobb méretekre vonatkozik, de a Goodyear idén egy csomó új mérettel bővült, így a 14″-től 22″-ig összesen 137 méret áll rendelkezésre – nagy az esélye, hogy az UG3-at fel tudja szerelni a járművére.

És miért is akarná ezt megtenni? Nos, ez egyértelműen az egyik legjobb gumiabroncs a piacon, ami azt mutatja, mennyire kiegyensúlyozott a teljesítménye valójában, miközben extra hangsúlyt fektet a téli teljesítményre, ahol általában még a legjobb prémium abroncsokat is túlszárnyalja. a tesztek az alacsony zajszintet és a jó futásteljesítményt is megemlítik, ami fontos a téli abroncsok esetében. Azokban a tesztekben, ahol nem ez nyert, olyan abroncsok kerültek az élre, amelyekre később koncentrálunk: Bridgestone Blizzak LM-005, Michelin Pilot Alpin 5, Continental WinterContact TS 870 és Hankook Winter i*cept evo3 W330, amelyekkel a későbbiekben foglalkozunk.

Michelin Pilot Alpin 5

A Michelin PA5 jelenleg nem véletlenül vezeti téli gumiabroncs rangsorunkat – a tesztek többségét, amelyeken részt vett, megnyerte. Ez a legsokoldalúbb gumiabroncs a piacon, amely mind a havas teljesítményben (még lendületes vezetés esetén is), mind a száraz kezelhetőségben kiemelkedő. Mindennek azonban ára van, ami még a prémium abroncsok esetében is magas. Ha a legjobbat akarja, akkor ez az út, de ha nem akar felárat fizetni, akkor a listán szereplő többi prémium téli gumiabroncs nagyon hasonló teljesítményt nyújt.

Bridgestone Blizzak LM-005

A Blizzak LM-005 a vizes pálya specialistája a versenyzők között, amiről a tél leginkább az európai nagyvárosokban szól. Remekül megakadályozza az aquaplaningot, alacsony gördülési ellenállással rendelkezik, és a tesztekben magasra értékelték, egyetlen nagyobb hátránya a rövidebb futófelületi élettartam.

Continental WinterContact TS 870

A Continental téli gumiabroncsok mindig is a téli abroncsok etalonjai voltak, és ez a legújabb TS870-es modellnél sincs másképp. A téli gumiabroncsok rangsorában a második helyen áll, mindössze néhány ponttal lemaradva a Michelin mögött, ami az ősszel érkező új tesztekkel gyorsan megváltozhat. Néha ebben a cikkben megemlítjük, hogy egy gumiabroncs valaminek a specialistája – ha a Continentalról van szó, mindig annyira kiegyensúlyozott, hogy nem is tudjuk megmondani, melyik szakágban a legjobb – egyszerűen mindenben nagyszerű, ami a teszteken nagyon jól szerepel. És nem olyan drága, mint a Michelin. Megnyert 10 tesztet, és elég valószínű, hogy idén még többet fog nyerni.

Hankook téli i*cept evo3 W330

Úgy érzem, mintha ismételném magam, de a Hankook abroncsok az elmúlt években elég egyediek voltak. A teszteredménytáblázatokon folyamatosan az élmezőnyben szerepelnek, az áraik azonban nem tükrözik a prémium abroncsokét, mivel jellemzően jóval alacsonyabbak. Remekül aquaplaningol, nagyon jól kiegyensúlyozott és remek a tapadása havon. Amikor a tesztelők hátrányokat azonosítanak, akkor jellemzően a magasabb gördülési zajt és az átlagos száraz fékezési teljesítményt emelik ki – kisebb kompromisszumokat, figyelembe véve a jelentős költségmegtakarítást.

A legolcsóbb lehetőségek – Kleber Krisalp HP3 és BFGoodrich G-FORCE WINTER 2


A Krisalp HP3 2017 óta van velünk, de még 2024-ben is képes felvenni a versenyt a jelenlegi abroncsokkal. A havas teljesítményre összpontosít, jó aquaplaning-ellenállással és alacsony zajjal, száraz úton és a nedves kezelhetőségben enyhe gyengeségekkel. Ha kíváncsiak vagytok, mi is az a Kleber, és miért ez a kis gyártó rendelkezik az egyik legjobb ár/érték aránnyal a piacon, a válasz meglehetősen egyszerű – ez egy Michelin almárka, és ahogy az elején megállapítottuk, a Michelin tudja, mit csinál. Ugyanez a helyzet a BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 esetében is, amely szintén a Michelin csoporthoz tartozik. Az abroncs lényegében ugyanaz, mint a Krisalp HP3, tehát csak azt vegyük meg, amelyik éppen olcsóbb.

Következtetés

Jön a tél, ahogy a Trónok harcában mondják – de ezúttal egy másik trónt fogunk nézni: a téli gumiabroncstesztekben. Mai cikkünkben a tavalyi év legjobb gumiabroncsait jártuk körbe, és nem igazán számítunk arra, hogy idén drámaian megváltozik a rangsor, de persze lesz pár meglepetés. Közben ne felejtsd el, hogy mindig a legjobb ötlet, ha megnézed, milyen méretű gumiabroncsok kaphatóak a méretedben, hogy összehasonlítsd az aktuális árakat, és megnézd, melyik ajánlat a legjobb, amit véletlenül a mi oldalunkon könnyedén megtehetsz. Köszönjük a figyelmét, és viszlát télen!